Cărți Fantastice

 


Cărți fantastice, așa numesc eu cărțile în care autorii îmbină cu talent și cu pricepere în povești fascinante, cu cuvinte frumoase și folositoare cititorului, fantasticul, introspecția, cunoașterea extinsă, elemente ale vechilor și noilor filozofii, trecutul abisal și incognoscibilul viitor, căi ale creșterii individuale și de cuplu, acțiunea povestirii în sine și iubirea. Am citit sute de cărți fantastice folositoare și din fiecare am păstrat câte ceva pentru mintea mea și pentru sufletul meu.

De curând am citit cărțile recent apărute ale scriitorului Paul Buică, cărțile seriei 
HULTANA. Sunt nouă la număr și au apărut atât în format electronic pe site-ul www.buyby.ro cât și în sistem „print on demand” pe site-ul www.blurb.com. După ce am citit primele două cărți ale seriei, cele intitulate Scuturile Albe, respectiv Cufărul de Piatră, am știut că vreau să am toate aceste nouă cărți fantastice în biblioteca mea, în format tipărit, așa că le-am comandat. Au ajuns la mine în zece zile.

Am fost tentat să le răsfoiesc, dar m-am abținut. O prietenă de-a mea, atunci când mi-a vorbit pentru prima dată despre acest autor, mi-a spus că îi citește toate cărțile pe care le-a scris până acum „pe îndelete, ca să nu se risipească prea repede trăirea interioară pe care mi-a indus-o fiecare dintre aceste cărți fantastice scrise de Paul Buică”. M-am întrebat firesc, cine este acest autor foarte puțin cunoscut? Am aflat imediat ce am terminat prima carte a seriei 
HULTANA, pentru că la sfârșitul cărții se află o prezentare a autorului, din care citez:

„Paul Buică a studiat și studiază în continuare (...) astronomia, bionica și efectul de formă, construcțiile naturale, permacultura, tradiția, cultura și istoria civilizațiilor, artele și tradițiile culturilor orientale și cele ale culturilor precolumbiene, tehnologiile antice și cele moderne, metodele de extindere ale cunoașterii și cele ale autocunoașterii, simbolistica veche, originea și evoluția limbajului articulat, semnificațiile și mesajele profunde păstrate de cuvintele vechi.”

Cărțile în format electronic ale seriei HULTANA se află doar pe site-ul Editurii Odris: 
www.buyby.ro. Cărțile tipărite la comandă se obțin de pe site-ul www.blurb.com. Titlurile acestei serii de cărți fantastice sunt: Scuturile AlbeCufărul de PiatrăLegenda ValerundelorMauna MatkaEfectul ZEEAAyawa EeayyFrecvența Brito LagisDyatra Speciilor și Graiurile Firii. Sunt cărți ușor de citit, cărți cu desfășurări alerte și cu deznodământ surprinzător, cărți pline de cuvinte folositoare, de idei, de exemple și de căi simple de urmat, pentru a trăi în bucurie și iubire.

Ar mai fi multe de spus despre aceste nouă cărți, despre mesajul lor profund, despre subiectul acestora, despre fiecare dintre numeroasele personaje, despre eroii principali ai povestirii, frumoasa Zorynnis și iubitul ei Mau Nias, despre pruncele și pruncii lor, despre stilul lor spumos de a schimba replici, replici pe care le regăsim deseori în felul nostru al tuturor de a vorbi, despre iubirea pe care o trăiesc și despre profesionalismul și cunoașterea lor, dar este mai bine ca fiecare cititor să descopere singur și să se bucure „pe îndelete”, cum spunea prietena mea, de tot ce înseamnă aceste nouă cărți fantastice.

Teo Dumitrescu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ZALMAXI

Vrei să cumperi produse de calitate la prețuri decente?

De la Distopie la Utopie